Silja Kauppinen

Info

Syntymävuosi: 1994
Kotipaikka: Joensuu
Valmentaja: Jukka Keskisalo

Ennätykset

1500m: 4.38,11i (2016)

3000m: 9.46,22i (2016)


Synttärisankari - Silja Kauppinen 23v

14.2.2017

Suunnistuksen parissa pääasiassa työstävä Silja Kauppinen täyttää tänään vuosia. Mitkä ovat suunnitelmat urheilun suhteen tällä hetkellä?

Missäs menet tällä hetkellä?
Oulussa.

Miten harjoittelu on sujunut? 
Melko paljon vaikeuksia ollut, mutta nyt näyttää vähän paremmalta.

Millainen on tähän vuoden aikaan päivän kulku ”kovana” harjoituspäivänä? Entä kevyenä?
Kova: Esim. aamulla VK 8-10km+voima. Kevyt: pari kevyttä treeniä tai yks pitkä.

Millaiset ovat tulevan kauden tavoitteet?
Tavoite ois pysyä ehjänä.

Harrastat kahta lajia, kumpi on mieleisempi? 
Eiköhän se suunnistus ole se ykkösjuttu tällä hetkellä.

Miten harjoittelun ulkopuolinen aika kuluu? Opiskellessa/töissä/harrastuksissa?
Opiskelen neljättä vuotta metsätalousinsinööriksi eli aika loppusuoralla opiskelujen suhteen.

Teemakysymykset - valmennus

Kuka sinua valmentaa?
Kai se on Jukka Keskisalo.

Milloin olet saanut ensimmäisen valmentajan ja miten se tapahtui?
Menin 12 vuotiaana Kuivasjärven Auran treeneihin ja kokeilin kaikkia lajeja aitajuoksusta moukarinheittoon kunnes Riitta Kallio-Kokko tajusi, että voisin olla parempi pidemmillä matkoilla ja sitten hän alkoi valmentamaan.

Millainen valmentajasi on ja kuinka usein hän on katsomassa sinua harjoituksissa?
Rauhallinen ja tietää melko paljon harjoittelusta. Viime aikoina aika vähän oltu tekemisissä. Olen aika huono pitämään yhteyttä valmentajaan.

Missä sinulla on eniten kehitettävää ja mikä on vahvin ominaisuutesi yleisurheilussa? 
Eniten kehitettävää ois varmaan siinä, että osaisi kuunnella omaa kroppaansa ja tuntemuksiaan paremmin. Vahvin ominaisuus on varmaan kohtuullisen hyvä perustaso, jolta on hyvä ponnistaa ongelmien jälkeen. 

Kysymys edellisiltä synttärisankareilta

Markus Kasanen: Millaisen harjoituksen teet kovana pakkaspäivänä?
Jos alle -30 pakkasta, niin voi vielä käydä hiihtämässä, mutta jos menee yli tuon, niin silloin siirryn sisätiloihin juoksemaan matolle, pyöräilemään tms.